Follow us
Follow us

Vad som hände i fredags..

2013-09-21 # 20:38:00
I fredags så hände något jag verkligen inte är stolt över... 
Jag och Melrós skulle gå rundan runt sjön och sen fika där, hela rundan är 6km och eftersom Mellis var smått grinig när jag skulle hoppa upp som hon hade varit 2 dagar innan så sket jag i att rida utan jag hade på sadeln ändå för att fästa sadelväskan i något. Hon stannade säkert 6 gånger på vägen och vägrade gå och blev helt introvert. Jag försökte att få fram henne genom att vara lugn, bestämd och backa henne, göra volter och ja.. dra fram henne vilket inte gick så vidare bra.
 
Alla dem 6 gångerna fick jag fram henne tills vi kanske var nån km från sjön. Då tvärstannade hon igen och vägrade att gå. Det var omöjligt att få fram henne och redan då var jag ledsen och frustrerad. Vi stod där i säkert 20 minuter för att försöka få fram henne. Men hon visade inget intresse av mig utan försökte bara äta gräs. 
Detta gjorde mig bara ännu mer argare, besviknade och ledsnare och jag fick värsta utbrottet. Jag seriöst hoppade av ilska runt henne och skrek så alla skogens vildsvin säkert sprang åt andra hållet. Som tur har jag en väldigt lugn häst och så trygg i sig själv så hon fortsatte äta och la inget större märke till mig.
 
Och nej, missupfatta mig inte. Mitt raseriutbrott innefattade inte våld av något slag haha men efter ca 15minuter av att försöka draa fram hästjäveln så kanske ni fattar själv hur frustrerad man blir då hon trippade hem väldigt glatt efter 20 minuter.
Det var verkligen inte så jag ville att Mellis skulle se mig. Och vi blev faktiskt vänner igen och allt var lugnt. 
 

Anledningen till varför jag skriver detta är för att jag själv vill kunna minnas det så jag ser till att sånthär aldrig mer händer. Även fast hon ofta kan gå mig på nerverna så älskar jag henne sjukt mycket ändå. Och självklart fattar jag ju att det var en anledning till varför hon stannade oh vägrade gå, även fast jag inte såg det just i det ögonblicket.
 
 
 
 
 
¨

Postat av: Sandra SG - JUST NU 15% RABATT TILL ER!!!

sv: appen jag använder heter runkeeper

2013-09-22 • 11:16:49
URL: http://sategu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

:)
RSS 2.0