Follow us
Follow us

Throwback's Magika #2 - Första foderhelgen.

2013-09-21 # 17:22:20
 
Lördagen 
Detta var första gången Magika skulle bli riden på ca 3 veckor. Hon hade aldrig varit inne i ett ridhus och hade troligtvis väldigt mycket energi. Marija var den som skulle prova henne och om det gick bra skulle jag få sitta upp för att prova och rida igen om henne för att sen bestämma om jag ville bli fodervärd på henne.
Hon var väldigt pigg, väldigt känslig men ändå väldigt duktig även fast huvudet var uppe i taket. Marija prövade alla gångarter medans jag klampade i läktaren. Ingen rekation. 
 
Efter kanske en kvart fick jag hoppa upp. Marija hade mig i longerlinan då vi fortfarande inte visste hur hon reagerade på saker och ting. Och hon var vääädigt pigg, hahaha omg cepepigg!
Men på nått sätt så helt underbar och go. Inte en dag har jag ångrat att jag valde henne.
 
På söndagen så red jag henne igen med Marijas sällskap. Fick pröva galoppen som var... annorlunda..
Har en film från när jag red andra fodervärds helgen och OUCH, fyy vad dåligt jag red. Studsade mer än en studsboll.
Detta var iaf 2a delen om början om våran resa. Andra fodervärdshelgen var såååå mycket roligare. Kommer aldrig glömma den. 
 
 
 
 
 
 
¨


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

:)
RSS 2.0