Follow us
Follow us

Throwback's Magika #1 - Första synen.

2013-09-21 # 15:30:00
Första gången vi träffades, det var en onsdag och jag skulle ha lektion på ridskolan. Redan innan visste jag att en ny fjording skulle komma och blev då väldigt förtjust på att bli fodervärd då "den". Transporten kom inrullandes på gårdsplanen och ut kom 2 fina fjordingar, ena var Fandango, en fjording som hade stått på ridskolan innan men som var hemma på sommarbete. Och sen kom Magika ut. Redan från första stunden blev jag helt kär, efter all längtan vill man ju bara ha den oavsett vad. Och så kände jag. Jag och min kompis Maja ( Fandangos fodervärd) hade ansvaret för dem, den kvällen. 
 
Vi tog in dem efter ridlektionen och både jag och Maja var helt galet lyckliga. Hon för att hon fick återse hennes fina foderhäst hon hade saknat så mycket den sommaren och jag, för att jag äntligen fick min första foderhäst, som till och med var en fjording. Lycklig kan man säga att jag var.
 
  
1a bilden är tagen dagen efter hon kom, 2a bilden är tagen första kvällen hon hade kommit.

Samma helg redan blev jag fodervärd. Lyckligaste tjejen på jorden.
Fortsättning om 1a helgen som fodervärd kommer!
 
¨


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

:)
RSS 2.0