Follow us
Follow us

Sirkus 22 septemer - Camilla kom

2013-09-22 # 21:04:22

Idag kom Sirkus ägare Camilla. Vi fikade och pratade lite och kollade lite på sadlar. 
Hade redan borstat honom när hon kom så han var redan färdig så vi sadlade och tränsade och jag red till banan.

 

Hann inte ens gå in på banan innan problemet kom fram. Det där att han svänger åt vänster och knappt går att få till höger.Så då gick han tillbaka till stallet men han hann inte in i stallet iallafall. Camilla hjälpte mig där och han skärpte sig verkligen då. Sen efter några varv på banan gjorde han så igen och jag fick han till höger själv. Ibland gör han så. FIck lite hjälp ibland när jag verkligen inte fick han till höger. Får så ont i handen och armen.

 

När jag travade så gjorde jag det på en volt, och han skulle gå i en böjning och det gick bra i båda varven. Efter jag ridit på volten ett ta så red jag lite runt korner i trav och efter dem så blev det lit galopp. Funkade bäst i vänstervarvet, han blev för pigg i högervarvet så jag fick sakta av till skritt hela tiden för man måste ju ta om igen så att det inte blir helt knasigt.
Men första gången lyckades jag. Men sen blev det kaos. Så jag tog det i lugn trav.

 

Red sedan runt kornerna i volter och jobbade med böjningen. Gick jättebra. Gjorde endast det i högervarvet men det räckte. Red runt Camilla i en volt med böjning. Skulle travat men han svängde bara då så jag fick kämpa en hel del. Men jag är supernöjd över att det gått så bra idag.

 

Jag måste tro på mig själv att jag kan, vara bestämd mot Sirkus och när han svänger så ska jag alltid svänga han åt höger för han får inte gå iväg.

 
¨


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

:)
RSS 2.0