Follow us
Follow us

Markarbetes lektion på Diego

2013-09-18 # 21:01:23
Idag stod det markarbete på schemat på ridslektionen. Red Diego och det gick rätt så bra.
 
Först arbetade vi med längre trav och kortare trav. Och det gick faktiskt riktigt bra eftersom Diego är så lätt att släppa iväg utan att bli för pigg.
 
Sen arbetade vi på volterna och på ena volterna var det tre cavaletti och tre travbommar. Jag fick börja med cavalettibommarna och det gick jättebra. Vi hade trav i nedsittning på slutna delen och galopp efter ett tag. Diego var väldigt duktig och vi styrde över cavalettibommarna varje gång.
 
På andra volten med travbommarna gick det mindre bra. Fick knappt plats(!!) och galopperade bara tre gånger.
Himla irriterande för jag fick avbryta tills vi skulle avbryta övningen och bara trava på volten. Hängde på då och det gick inte heller så bra. Fick sakta ner hela tiden, vända om, sakta ner... Och det var inte så kul.
 
Men jag är nöjd för i början gick det ju bra.
 
Sry för min uppdatering, har inte haft det så bra med Sirkus de senaste dagarna.
¨


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

:)
RSS 2.0