Follow us
Follow us

Ridlektionen v.41

2013-10-09 # 20:31:46
Red Fenella idag på ridlektionen och det gick superbra.Fenella är ridskolans fjording. Vi arbetade med skänkelvikningar och hon lyssnade inte så bra på min vänsterskänkel, hon har lite svårt för vänstervarvet men jag lyckades efter lite arbete. Gjorde mycket volter för jag tyckte att vi inte gjorde så mycket uppvärmande lösgöring i skritt, vi hade en annan ridlärare idag. Men det är bra att variera tränare, hon kunde ju säga till om det var nån detalj som måste finslipas vilket jag behöver.
 
Skänkelviktingen i högervarv var perfekt. Dock lite mycket böjd men det berodde på min tygellängd, men jag vill inte har kortare tyglar pga av hennes bett, hon har nämnligen pessoabett.
 
Traven var perfekt idag. Mjuk och lugn, hon brukar kunna trava på ganska fort så jag jobbade lite med det också.
Kunde äntligen sitta ned i hennes trav, har inte kunnat det innan(minst ett halvt år sedan jag red henne). Då satt jag bara och skumpade i både trav och galopp. Men idag var det annat, galoppen var så go asså.  Jättemjuk, lugn och hon lyssnade jättebra. Hon har ju somsagt svårt för vänstervarvet så vänstergaloppen brukar ta tid innan man får rätt, men idag. Då kom hon fram direkt. Så jag är jättenöjd!

Hoppas att jag får henne nästa gång också, kul att få testa henne igen.
 
 
Kram Lina
 
¨


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

:)
RSS 2.0