Follow us
Follow us

Det här med tävlingsfronten

2013-10-12 # 18:57:43
Tidigare publicerat här.

Det känns som att alla bloggar man läser är sådana som ska tävla, tävla, tävla.
Och att de är tvingade till det för att vara något och locka till mera läsare.
Själv tycker jag att man ska vara sig själv och hitta på mer skoj med sin häst hemma som är i lugn och ro.
Det finns de som alltid kommer hem med fel i en viss klass.ÖVAÖVAÖVA. Man kan inte komma otränad till en tävling. Kanske enpay and jump men det är ju en träningshoppning.
 
För jag menar, måste man tävla när man ändå inte vill och hästen inte kan?
Nämnde inte dressyr i detta inlägget.Men ni får tänka lite om det också.
 
Jag har skrivit att jag vill tävla lite med Sirkus men jag är ju rätt osäker och kommer nog bara tävla 30-40 i pay and jump. Och jag vet inte ens om jag kan tävla honom i dressyr när han inte är så mycket riden i sådan dressyr där man har korta tyglar och de ska gå i form. Han går i låg form, man ska ha långa tyglar.
 
Nu tänker ni säkert...gud vad dålig hon är. Vågar bara tävla 30-40 cm är ju rena hästlekishoppningen.
Är det såhär man behandlar en osäker människa? En som vill lyckas och kämpar för att få mer självförtroende. NEJ. För det tar tid att lära sig och lita på sig själv och hästen.
 
Å sen ska vi inte tala om sönderstressade hässtar på tävlingar med höjder. Herregud... :(
Varför inte istället lyckas efter man kämpat?
 
BILDERNA ÄR TAGNA AV http://theresiasandahl.blogg.se/.
 
¨


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

:)
RSS 2.0