Follow us
Follow us

Lekpass & uteritt.

2013-08-12 # 17:38:00
Idag hängde kameran med till stallet så jag passade på att fota både Melrós och hennes hagkompisar. Dock kom jag nyss hem från stallet så bilderna kommer upp senare ikväll men här är iaf några oredigerade smakprov på vad vi gjorde idag.
 
Idag fixade jag både Melrós och Arvur (en häst i stallet jag måste sköta om) vilket var väldigt mysigt.  Har regnat i omgångar men som tur så han vi ut en sväng innan det öste ner igen. Vi tog en skrittrunda runt stallet som är 2km eller något. Red på långa tyglar och försökte hålla samma tempo under hela turen då hon kan ha en tendens att börja öka på hemvägen, spelar ingen roll om det är tölt eller trav men man får oftast inte stopp på henne ändå haha..
Det gick iaf jättebra och när vi var hemma igen så skrittade jag några varv i paddocken. 
 
Innan jag skulle gå ut med henne till hagen igen så gjorde jag lite övningar i paddocken med henne, hon börjar bli jätteduktig och hon backar av att jag bara höjer handen nu, flyttar baken när jag bara pekar på den osv :)
Hon fick också gå upp på pallen och det gick på första försöket denhär gången! Tog 2 "träningar" och nu är hon heltrygg med att stå där fina häst ♥ 
 
 
 
 
 
¨


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

:)
RSS 2.0